Ekstermalnie i bez ogródek. Czy podejmiesz się wyzwania?

Menu Statistics
Right Bottom
Forums

Komornik zajął udziały w spółce

Postautor: winnyOcet123 » 28 lis 2017, o 23:30

Witajcie. Mam dość nieprzyjemne dla mnie pytanie. Mianowicie okazało się, że mój wspólnik źle zainwestował pieniądze i niestety wpędził naszą spółkę w ogromne długi. Jestem na niego wściekły, ale już niewiele mogę zrobić. Czy ktoś mógłby mi poradzić, co w takiej sytuacji zrobić? Zdarzyło Wam się to?
Awatar użytkownika
winnyOcet123

Postautor: siostraAntonia » 29 lis 2017, o 00:55

Trochę to Twoja wina, ponieważ nie miałeś dobrze skonstruowanej umowy. Studiuję prawo i ostatnio przerabialiśmy na zajęciach takie sytuacje.
Awatar użytkownika
siostraAntonia

Postautor: detektyw » 29 lis 2017, o 02:03

Koledze chyba nie są potrzebne takie rady, tylko przykłady z życia. Powiem Ci, że sytuacja nie jest zbyt ciekawa, bo jeśli komornik wejdzie na udziały, to będzie miał prawo do podejmowania wszelkich decyzji. Może to być na przykład prawo do dywidendy czy prawo do głosowania w trakcie zgromadzeń. Co ważne, wspólnik nie może już wykonywać żadnych czynności, ponieważ zostały zajęte jego udziały.
detektyw

Postautor: utylitarna » 29 lis 2017, o 03:48

Czy można się jakoś przed tym uchronić?
utylitarna

Postautor: ozorek » 29 lis 2017, o 06:18

Odpowiedź chyba nasuwa się sama - oczywiście, że tak. Warunkiem jest dobre skonstruowanie umowy spółki. Na stronie internetowej: http://podatkiwspolce.pl/zajecie-udzialow-przez-komornika/ masz dokładnie opisane, co warto zawrzeć w umowie, jak się zabezpieczyć i, co może zrobić komornik. Myślę, że warto przeczytać, bo to sytuacja, która może spotkać każdego, a stąd dowiesz się, co jeśli komornik przejął udziały w spółce. Przeinwestowanie czy zaciąganie zbyt dużych kredytów przez wspólników zdarza się niestety bardzo często.
ozorek

Postautor: struna_głosowa » 29 lis 2017, o 07:27